bio

Cameron Diaz: Overacting i 'Gambit' - Filmkritik

Actors Rejected By Hollywood: Cameron Diaz (Mars 2019).

Anonim

3 av 5 poäng

Cameron Diaz, vanligare vid grunda komedi eller lättåtgärd, får sällan möjlighet att överdriva i sina roller. Här har hon tundrat sin chans och spänkt bögen enormt. Men i brådskomediet Gambit spelar hon i grunden vad hon alltid spelar: en skönhet med vilken man kan stjäla hästar.

Den här gången är hon den vita skräpsdrömmen PJ Puznowski, som står sin man vid provincial rodeo och aldrig hakade ord. Hon har tydligt nöjet att överdriva Texas-accentet av hennes karaktär, så att publiken inte uppmärksammar sina snäva outfits. Ironiskt nog anlitar hon den störda brittiska konsteksperten Harry Deane (designad av Colin Firth som den exakta motsatsen till impulsiv Schnatterelse) för att korsa sin irriterande chef Shahbandar (Alan Rickman, som ständigt måste nacka) på korset. Deane vill fuska honom i stor skala med en falsk Monet, men det går förstås att kontrollen av kontrollfreaken blir orolig. Exhibitionist Shahbandar och den öppna hjärtat PJ Puznowski klarar sig fantastiskt, och dekan kommer till en röra i nästa och står snart ens utan byxor på fönsterbrädan i ett London Nobel-hotell.

Dammig humor och ingen vanlig tråd

Att humor är lite dammig och berättelsen på något sätt bekant är att bröderna Coen har använt sitt manus på 60-talet "The Girl from the Cherry Bar" med Michael Caine och Shirley MacLaine, De regisserades av Michael Hoffman ("En rysk sommar, dagar som det här"), vilket kanske inte är den bästa idén. Hela saken vill verkligen inte jobba på det sättet. Kanske för att den komplicerade berättelsen med alla sina vrider och intriger är på plats för mycket och kan tolerera några bra skratt mer. Kanske också för att regissören saknar den vanliga tråden för att kombinera sina ibland mycket fina idéer.

Men du kan titta på skådespelarna som, även om Colin Firth än en gång som en inhiberad kostymbärare för att göra skeden och Cameron Diaz med hennes cowgirl som håller sig klart för tjock. Inte en film som du vill titta på två gånger, men okej som en trivial konversation för en åskväder på sommaren.

Av Mireilla Zirpins